راهنمای خرید و نصب بالابر ساختمانی حمل مصالح

کرایه و فروش ابزار آلات صنعتی و ساختمانی در تهران

راهنمای خرید و نصب بالابر ساختمانی حمل مصالح

۲۱۶ بازديد

وجود مطالب پراکنده و گاها اشتباه باعث شد در زمینه خرید و نصب بالابر های ساختمانی مطلبی تنظیم کنیم تا راهگشای خرید بالابر حمل مصالح باشد.

در این مقاله به صورت مختصر نکات مهمی را یادآور شدیم.

 

فهرست مطالب

1- بالابر ساختمانی چیست

2- الکتروموتور بالابر ساختمانی

3- گیربکس بالابر ساختمانی

4 - کلید بالابر ساختمانی

5- استراکچر یا شاسی بالابر

6- سیم بکسل و قرقره

7- باکت

8- کالسکه یا باکس

9- طریقه نصب و راه اندازی بالابر ساختمانی

10- نکات ایمنی در استفاده از بالابر های ساختمانی

 

بالابر ساختمانی چیست؟

این نوع بالابر ها به منظور حمل و جابجایی مواد و مصالح مانند شن،ماسه،آجر، خاک و . . . در ارتفاعات و بین طبقات مورد استفاده قرار می گیرد. بالابر ساختمانی حمل مصالح از چند بخش اصلی شامل الکتروموتور،گیربکس،کلید بالابر، استراکچر و قرقره و سیم بکسل تشکیل شده است. هر یک از این اجزا بر اساس پارامترهای مشخصی انتخاب می شوند. ظرفیت حمل بار بالابر حمل مصالح بسته به نوع گیربکس و الکتروموتور از 200 کیلوگرم که در حفاری و کارهای سبک به کار می رود تا 3 تن که در معادن و ساختمان سازی های بزرگ به کار می رود متفاوت است. ظرفیت حمل بار استاندارد و پرکاربرد برای بالابر های ساختمانس عبارتند از 300 کیلوگرم،500 کیلو گرم،700 کیلوگرم ، 1تن و 3 تن .بالابر استاندارد باید ظرفیتی بیشتراز حداکثر باری که قرار است جابجا شود داشته باشد.

 

الکتروموتور بالابر ساختمانی

الکتروموتور و یا به اصطلاح دینام استفاده شده در بالابر ها وظیفه تامین نیروی محرک دستگاه را برعهده دارند. الکتروموتور بالابر ساختمانی با توجه به "ظرفیت حمل بار" و "ارتفاع موثر" انتخاب می شود. توان الکتروموتور با گیربکس مناسب که معادل ظرفیت حمل بار مشخصب است در جدول زیر آورده شده است.

ادامه مطلب

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.