کتراک-دستور کار با کتراک- قیمت کتراک-فروش کتراک

کرایه و فروش ابزار آلات صنعتی و ساختمانی در تهران

کتراک-دستور کار با کتراک- قیمت کتراک-فروش کتراک

۳۶۷ بازديد
کتراک چیست؟
استفاه از کتراک چه مزیتی دارد؟کتراک یک ترکیب شیمیایی سازگار با طبیعت است که به آرامی و بدون ایجاد صدا، ارتعاش و یا پرتاب تکه ها می تواند سخت ترین سنگ ها و سازه های بتنی را تخریب کند.استفاده از ابزار های صنعتی و هجومی مانند انواع چکش های تخریب علاوه بر گران قیمت بودن تجهیزات ، نیاز به تخصص در استفاده از ابزار و قدرت بدنی بالا دارد اما در استفاده از ماده شیمیایی کتراک نیاز به تخصص نیست و علاوه بر کاهش چشم گیر خدمات سرویس و نگهداری تجهیزات تخریب نیازی به اخذ مجوز در استفاده از مواد منفجره و تی ان تی و باروت هم نیست.
 
 
کتراک به چه معناست؟ کلمه لاتین کتراک از ترکیب دو واژه Cut به معنی برش و Rock به معنای صخره است که در کنار یکدیگر معنای "برش صخره" دارد.
روش استفاده از کتراک چگونه است؟
پس از ترکیب شدن کتراک با آب. فعل و انفعالات آن شروع می شود و افزایش حجم می دهد. این افزایش حجم فشار زیادی بر جداره های محیط محدود وارد می کند .با توجه به این موضوع نحوه استفاده از کتراک بدین صورت است که در بدنه جسم سخت سوراخهایی با فاصبه های منظم ایجاد می کنیم .ماده کتراک را با نسبت 3 کیلو کتراک با 1 لیتر آب ترکیب می کنیم و در چال ها می ریزیم و بر روی آن گوه های چوبی را می کوبیم. کوبیدن گوه ها فقط جهت جلوگیری از خارج شدن مواد از داخل چال هاست و ربطی به پرتاب نشدن مواد داخل چال ها ندارد.
در حفر چال ها دقت داشته باشید تنها چکش تخریب 15 کیلویی آن هم با مته 24 و 32 مناسب می باشد و ارتفاع و قطر چال ها و فاصله آنها از یکدیگر بستگی به میزان سختی سنگ و یا بتن دارد.مثلا اگر قطر چال ها را 4 سانتی متر در نظر گرفته باشید فاصله چال ها از یکدیگر اگر خیلی سخت باشد بین 10 تا 20 سانتی متر انتخاب می شود اگر متوسط باشد بین 15 تا 30 سانتی متر و اگر نرم باشد بشتر .
دقت داشته باشید پس از حفر چال ها داخل آنها تمیز و بدون رطوبت باشد و تا زمانی که حفر چال ها تمام نشده کتراک را با آب ترکیب نکنید.
 
قیمت کتراک در مقایسه با دیگر تخریب کننده های غیر انبساطی بسیار مناسب است. معمولا این ماده را در بسته بندی های 20 و 25 کیلو گرمی نگهداری می کنند.قیمت کتراک تابستانی که مناسب آب و هوای گرم است را اینجا و قیمت کتراک زمستانی که مخصوص استفاده در هوای سرد است را در اینجا ببینید.دستورالعمل و نکات ایمنی کار با کتراک در این صفحات قرار دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.