چگونه پیکور بادی یا چکش بادی را تعمیر کنیم؟(قسمت اول)

کرایه و فروش ابزار آلات صنعتی و ساختمانی در تهران

چگونه پیکور بادی یا چکش بادی را تعمیر کنیم؟(قسمت اول)

۲۲۶ بازديد
چکش بادی، پیکور بادی ویا دژبر بادی به صورت کلی به دو نوع پیکور بادی ضربه ای و گردون تقسیم می شود. کاربرد چکش بادی ضربه تخریب های سبک و سنگین بر اساس وزن و قدرت دستگاه و کاربرد چکش بادی گردون به منظور دریل کاریها بر روی دیوار و زمین می باشد.
انواع چکش های بادی ضربه ای بر اساس وزن های مختلف و البته مدل های آن مورد استفاده قرار میگیرد.به عنوان مثال چکش بادی ها از 3 کیلویی تا 40 کیلویی به لحاظ وزنی دسته بندی میشوند .چکش بادی بهلر،چکش بادی اطلس،چکش بادی هلمن،چکش بادی اینگرسولند،چکش بادی دماگ و . . . از انواع جکش های بادی هستند.
آنچه در انتخاب ابزار همواره اهمیت دارد مناسب بودن ابزار است. اینجاست که در میان انواع مدل ها و انواع وزن ها باید بهترین گزینه را انتخاب کنید.برای نمونه کار در تونل و یا حفر چاه چکش بادی 7 کیلویی بهلر از جند جهت به مراتب از پیکور بادی 7 کیلویی هلمن مناسب تر می باشد.اولا پیکور بادی بهلر به صورت رگباری ضربه وارد میکند در صورتی که مدل ضربه زنی پیکور های هلمن تک تک است.دوما قطعات مصرفی پیکوربادی بهلر به دلیل پر مصرف بودن در همه جا یافت می شود ولی  پیکور بادی هلمن بسیار کم مصرف می باشد. مزیت دیگر چکش بادی بهلر به به پیکور بادی هلمن در قسمت والو(یا والف) آن است که در مقابل رطوبت حساسیت کمتری دارد .
 
نکات مهم در نحوه کار با چکش های بادی ضربه ای
اولین و شاید مهمترین نکنه در چکش های بادی چک کردن خشک نبودن(عدم روغن کاری) و مراقبت در مقابل گرد و خاک و آشغال است. این چکش ها بر خلاف ظاه زمختشان بسیار حساسند و باید به خوبی از آنها مراقبت نمود. بارها مشاهده شده پروژه های بزرگ صنعتی به دلیل رعایت نکردن نکته کوچکی متوقف شده  است.با رعایت روغن کاری و تمیزکاری های دوره ای این دستگاه به راحتی میتوان عمر دستگاه را چند برابر کرد و نیاز چکش را به سرویس های دوره ای کمتر نمود.
قبل از شروع به کار از طریق ورودی باد چکش بادی چند قطره روغن و یا گازوئیل (اصطلاحا به اندازه یک درب بطری) داخل دستگاه ریخته شود تا دستگاه همواره چرب بماند.اینکار هر بار که دستگاه باید پس از چند ساعت مجدد روشن شود تکرار می شود.روغن کاری چکش بادی علاوه بر اینکه استهلاک آن را کم میکند مقاوتش را در مقابل رطوبت بالا می برد.
نکته دیگر اینکه چکش بادی را هرگز روی زمین( مخصوصا اگر شن های ریز دارد) رها نکنید. این کار سبب مختل شدن جدی دستگاه شده و حتی احتمال شکستگی قطعات را بالا میبرد و یا مانع ضربه زنی دستگاه می شود.
 
----------------------------------------------------------------
جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمنیه سرویس و نگهداری ابزار آلات برقی و ساختمانی می توانید به سایت سهند ابزار مراجعه نمایید و یا با  همکاران فنی ما در تماس باشید. (لینک قسمت دوم مقاله )
همچنین در صورت تمایل به تهیه انواع پیکور بادی به اینجامراجعه نمایید.
جهت تعمیر و سرویس انواع پیکور بادی با ما در تماس باشید.
-----------------------------------
شماره های تماس:
09128107868
02133751000
09388551159
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.